dinsdag 5 november 2013

Mall of America & EF trip to the badlands

I just had two awesome weekends, really really awesome! The weekend before last weekend I went to the Mall of America. The bigist mall of America. It was 14 hours driving from Pierre, a long trip. On friday we left at 6:30, and drove to Brookings. We came there around 10.

Oh my gosh whahahahahah ik realiseer me net dat ik gewoon in het engels ben gaan schrijven hahahha! Oke nou ik ga gewoon lekker door in het nederlands :)

In Brookings woont fammilie van mijn moeder hier, waar we die nacht overnachtten. De volgende ochtend vertrokken we vroeg en kwamen rond 11 uur bij de mall aan, in Minnasota. De mall is natuurlijk super groot, dat had ik al verwacht maar hij bleek nog groter te zijn dat ik kon bedenken. 
Hier onder een plattegrond, als je hem groter wilt kan je op googlen op "mall of america map".


Er is dus in het midden zelfs een pretpark! echt supergaaf! ik ben in bijna alle atteracties geweest mijn zusje hier heeft me zelfs overgehaald om de allerengste achtbaan te gaan, hij begint alleen al met dat je recht omhoog gaat tot het dak van de mall en dan recht naar beneden! Uiteindelijk bleek hij echt heel gaaf te zijn, aan het einde wou ik nog een keer maar daar hadden we helaas geen tijd voor. 

 

daarnaast heb ik natuurlijk gewinkeld, ik heb gave schoenen gekocht, een SD-proof winterjas (zijn eigelijk twee winterjassen overelkaar dus superwarm) een ketting, en nog een paar dingen. 

De koekjes die ze daar hebben die eigelijk elke cookieshop (heaven on earth!) daar heeft waren zooo lekkker!!!! het was zegmaar chocolate chip cookies alleen dan met m&m's en dan met frosting (hetzelfde witte spul in oreo's) tussen 2 van deze koekjes in. zoooo lekker! Later voeg ik nog wat foto's toe van de mall en schrijf er mischien nog wat over, dus check deze post later nog eens!

Het weekend daarna ben met andere ef studenten uit South Dakota naar de badlands geweest. (google de badlands als je niet weet wat dat is) Ef is trouwens de organisatie die o.a. mijn gastgezin heeft geregeld. Volgens onze  ef coorodinators komen er normaal (ze doen dit ieder jaar) 30-35 ef studenten maar er waren nu maar 12. Maar dat was niet erg, we hebben het superleuk gehad! Bijna alle anderen kwamen uit denemarken, 2 uit duitsland en 1 uit spanje. En dan nog de ef studenten van Pierre komen uit Spanje, Italie en Oostenrijk. We hebben veel gelopen, een lange wandeling gemaakt naar een prachtige uitzicht, en veel gekletst. Alle studenten zijn echt heel aardig en leuke mensen. Oh en we hebben ook echte buffelo's gezien, die zijn groot!

Kortom: het waren 2 geweldige leuke weekends! 
















1 opmerking: